Mhayy Lavigne Sullivan

Monday, August 19, 2013

Mengatasi Krisis Rumah Tangga

bibirmerahxxx


Antara hak dan tanggungjawab merupakan faktor utama yang dapat mengundang berbagai kesan dan dilema dalam kehidupan pasangan suami isteri.

Jika suami dapat memenuhi tugasnya dengan sempurna maka, akan memancar nur kedamaian dalam wajah anak-anak dan isteri. Begitu juga sebaliknya jika isteri menghiasi diri dengan keperibadian yang murni dan luhur akan lahir suasana cemerlang dalam rumahtangga.

Mahligai perkahwinan tidak selamanya indah gemerlapan, kadangkala timbul awan mendung menutupi mega ketenangan. Muncullah berbagai krisis, perpecahan, pertengkaran dan seterusnya menjadi masalah yang sukar untuk diatasi.

Untuk menyelesaikan krisis rumahtangga agar tidak sampai ke lembah jurang perpisahan dan kehancuran, maka pasangan suami isteri hendaklah membekalkan jiwa, fikiran dan keperibadian mereka dengan pengetahuan kekeluargaan dan agama yang sempurna.

Jika karena sesuatu hal rumah tangga anda dilanda kekalutan dan prahara, mungkin suami atau istri yang selingkuh, anak menjadi brandalan dan sering berurusan dengan polisi. Selalu terjadi keributan dan perang mulut didalam rumah tangga akibat hal yang sepele, rumah terasa panas bagai dalam bara api, tiada hari tanpa adu mulut dan cekcok.

” Bacalah kalimat AR-ROHMAN sebanyak banyaknya setiap selesai sholat. Kalau bisa lakukan dengan teknik penahanan napas, ketika menahan napas baca ” YAA ROHMAN..” ketika menghembuskan napas baca do’a mohon diberikan kedamaian dan rasa kasih sayang diantara sesama anggota keluarga ”

@@ Lakukan ini terus menerus , sampai Allah mengabulkan permohonan anda. Jangan pernah putus asa dalam memohon pada Allah, Dia pasti mengabulkan permohonan orang yang memohon pada-Nya.

No comments:

Post a Comment